Páginas: [1]
Imprimir
Compartir este tema en FacebookCompartir este tema en MySpaceCompartir este tema en Del.icio.usCompartir este tema en DiggCompartir este tema en RedditCompartir este tema en StumbleUponCompartir este tema en TwitterCompartir este tema en TechnoratiCompartir este tema en GoogleCompartir este tema en Yahoo
Autor Tema: VI Certamen de Música Festera d'Altea la Vella  (Leído 3114 veces)
Pere
Administrador
Obliga a inventar nous rangs

Ver Perfil Email
« : Enero 17, 2008, 10:20:15 »

El certamen tindrà lloc el proper dissabte 26 de gener a partir de les 18:00 h., al Centre Cultural d'Altea la Vella. Les bandes participants seran la Societat Musical La Constància de Moixent, la Unió Musical de Polop de la Marina i la Societat Musical l'Illa de Benidorm.

El jurat estarà format per Daniel Ferrero Silvage, Francisco Valor Llorens i Miguel Ángel Mas Mataix, autor aquest últim de l'obra obligada del certamen, la marxa cristiana LA LEYENDA DEL CID.

- VEURE PROGRAMA
« Última modificación: Enero 18, 2008, 09:40:17 por Pere » En línea
meloman
Aporta el seu gra d'arena

Ver Perfil
« Respuesta #1 : Enero 25, 2008, 01:06:37 »

L'altre día, tirant ma de gravacions, vaig aconseguir la gravació de l'obra guanyadora de l'accèssit del Concurs de Musica Festera d'Altea, que baix el lema "Lluita" va aconseguir l'accèssit. El títol definitiu es:"La leyenda del Cid" despres del concert 16 de setembre. (Data de la selecció de les obres classificades:23/06/2007).

Quina es la meua sorpresa quan aplega a les meues mans una gravació del cd SOMNI monogràfic de Miguel Angel Mas Mataix, apareix una marxa al seu CD q es titula "L'espasa i el drac"  que es exactament igual que la marxa guanyadora al concurs. No es una similitud subjetiva, sino que similitut fàcilment contrastable. La noticia que apareix a Musicafestera.com posa "Aquest CD es va gravar el passat mes de juliol en els estudis Visual Sonora de Villena i conté una monografia amb les últimes composicions de música festera del jove i premiat compositor alacantí de La Canyada Miguel Angel Mas Mataix".

No ho entenc, ha incumplit una de les bases del concurs que posa: "2.- La modalitat de composició per a aquesta edició és la de marxa cristiana. Les marxes hauran de tindre les característiques de ritme i expressió de la festa de Moros i Cristians. Hauran de ser originals, inèdites i no haver estat interpretades en públic anteriorment." Al estar gravant un CD ja es considera edició. No entenc, cada vegada es demostra mes que açó dels concursos es....

A vore si aconseguisc pujaros dos mostres per a que vegeu que la similitud es increible.
« Última modificación: Enero 25, 2008, 01:23:57 por meloman » En línea
jmira
Moderador
Trau missatges de baix les pedres

jose_umb_mira_74@hotmail.com
Ver Perfil WWW
« Respuesta #2 : Enero 27, 2008, 11:20:43 »

En el cas que siga aixi...em pareixería un poc lamentable i molt rastrero. Confiarem en que existisca algún error. Pero es lamentable.

Els premis d'ahir van ser:
1er Premi : Societat Musical L'Illa de Benidorm
2on Premi :Societat Musical La Constància de Moixent
3er Premi: Unió Musical de Polop de la Marina

Enhorabona a tots.

Esperem una resposta de Miguel Angel Mas Mataix pel problema sorgit.

El composar es tant escriure com borrar

http://www.blorgia.com
moret
Contribueix de tant en tant

Ver Perfil
« Respuesta #3 : Enero 27, 2008, 06:39:48 »

Els premis d'ahir van ser:
1er Premi : Societat Musical L'Illa de Benidorm
2on Premi :Societat Musical La Constància de Moixent
3er Premi: Unió Musical de Polop de la Marina

Enhorabona a tots.

No vaig poder assistir al certamen,pero m'han comentat que Polop ho va fer algo millor que Moixent, que es mereixien el segon premi. Algú que haja estat pot confirmar-ho?
Per cert, quines son les puntuacions??
aficionat
Nou usuari

Ver Perfil
« Respuesta #4 : Enero 27, 2008, 11:24:55 »

Al certamen d'ahir pense que la valoració del jurat va ésser musicalment la correcta (enhorabona!), una altra cosa serien les valoracions subjectives que es pugueren fer (si t'agradat més, personalment, el caràcter que li ha donat una banda a l'obra obligada, si la direcció de tal mestre t'ha omplit més...).
La puntuació si no recorde malament perquè ho van dir una mica de pressa, va ésser:
L'illa de Benidorm: 19_ (els picos no els recorde bé)
Moixent: 16_ (crec que 166, però no n'estic segur)
Polop de la Marina: 15_
L'illa de Benidorm va fer un pas-doble de presentació de "llevar-se el sombrero", l'obligada amb més dinàmica i matissos que les altres dues i l'Embaixador per a què parlar (crec que la diferència de punts amb les altres dues bandes parla per sí mateix).
Respecte a la pregunta de si Polop ho va fer millor que Moixent o a l'inrevés, ja entren les qüestions d'interpretació personal, perquè estaven més igualades. Però jo, que sóc un ximple aficionat i que no tinc res a veure amb ninguna de les tres entitats, he de dir, que en igualtat de condicions, Moixent presentava una millor afinació i empast musical.
Enhorabona a les tres bandes pel seu treball.
Pacorro
Nou usuari

Ver Perfil
« Respuesta #5 : Enero 28, 2008, 01:15:05 »

Concidisc en la teua valoració completament, Aficionat, les bandes de Polop i Moixent estaven molt igualades, si de càs per al meu gust la banda de Polop el bombo tocava molt fort, el que provocà que els demés tocaren cada vegada més fort i desgarraren una mica els metalls.
Per cert seràs "simple" però crec que "ximple" no ho eres gens (almenys musicalment)
les puntuacions em va pareixer sentir que eren:
L'illa de benidorm 195
Moixent 166
Polop 157
Com es pot vore la diferència de punts ens ho diu tot, dos bandes molt igualades que qualsevol podia estar per damunt de l'altra i una banda que se'n va eixir. No tenia res que vore en les altres.
L'illa de Benidorm sonava impresionant, i va fer una interpretació de les obres ........
antitongo
Nou usuari

Ver Perfil Email
« Respuesta #6 : Enero 28, 2008, 07:25:44 »

Hola, és la primera vegada que ingresse en aquest fòrum. Salutacions a tots/es. He de dir que la meua valoració no va a ser subjectiva en tant que forme part de la Banda de Moixent però crec que que esteu sobrevalorant a l'Illa de Benidorm. Reconec que el pasdoble de presentació va estar molt ben interpretat però personalment pense que l'obra obligada en cap cas va tindre millors matisos, la van tocar prou més forta que nosaltres i a més portaven el tempo a més de 100. L'obra lliure pense que tampoc era per a tant, era "algo passada de moda", molt tristona, amb poca percussió i hi van haver algunes desafinacions "de recibo" com per exemple les flautes. És clar que algú pot pensar que si els que no guanyen sempre se queden algo resentits. No vaig a entrar en això. Ja s'ha dit ací que les valoracions són personals però en la meu humild opinió la diferència no deuria d'haver segut tan exagerada. A més hi ha altres factors que deurien considerar-se en els certàmens. Per exemple allò de que cadascú vaja vestit com li done la gana diu molt poc de la serietat de l'Illa com a Banda i que el director entre i ixca a cada començament de obra per a ser aplaudit és més propi d'un "numerero" (amb tots els respectes). De totes formes, cal considerar que per molt entesos en música que siguen els jurats l'opinió d'ells també és subjectiva. De segur que si fos el públic el que votara...no en aquest sinò en qualsevol certàmen els resultats serien diferents. Només heu de vore l'enquesta que se fa en aquesta web sobre si se consideren justos els resultats.
antitongo
Nou usuari

Ver Perfil Email
« Respuesta #7 : Enero 28, 2008, 07:35:27 »

a l'anterior missatge he volgut dir que la meua opinió no anava a ser objectiva (i no subjectiva). disculpes
uno que estava alli
Nou usuari

Ver Perfil
« Respuesta #8 : Enero 29, 2008, 09:53:13 »

amigo de moixent, l'embaixador, a persar de estar compuesta a finales de la década de los 50, es mas vanguardista que muchas composiciones actuales, eso sin contar con la dificultad tecnica para su interpretación. esa desafinaciones de la que hablas existen en la partitura, lo tocaron tal cual. ¿tu que crees que una marcha con mucha percusión es mejor por el simple echo de tener mucha percusión? en cuanto a la obra obligada, es posible que la tocaran mas fuerte que vosotros, pero tambien más piano cuando se requeria. en cuanto a la velocidad, es de agradecer que la tocaran un poco mas rapidito, porque, menudo "TOTXO" de marcha, demasiado repetitiva. no me gusto nada. lo de la uniformidad te doy la razón, pero mero parece secundario en este caso, no se toca mejor por ir mejor uniformados.

En cualquier caso, mi enhorabuena a las tres bandas, solo el esfuerzo por participar ya es importante
Pacorro
Nou usuari

Ver Perfil
« Respuesta #9 : Enero 29, 2008, 10:34:47 »

Bon dia!!
sols volia dir que les puntuacions que vaig apuntar ahir estaven mal. Jo sols vaig posar les que em va pareixer sentir, hui apareixen be en un article d'aquest portal fester. No obstant 2 punts amunt o avall no varien la valoració general del Certamen.
Respecte el que diu el company de Moixent no volia entrar en valoracions, però ja que l'anterior li ha contestat ho faré jo també.
Efectivament la teua valoració és molt subjectiva, i el fet que votara la gent no milloraria la possible objectivitat del resultat perquè molta gent s'alimenta d'hamburgueses i no per això és la millor dieta. De fet on jo estava sentat estava completament envoltat de gent de Moixent i tots reconexien que l'Illa havia tocat millor, tu creus que en una votació haveren votat per la banda que reconeixien públicament que havia tocat millor? clar que no!! votarien per la del seu poble!! jo faria el mateix.
Dit això, que a la gent del carrer li agrade més una marxa o altra no és estrany, però un músic deu saber analitzar i coneixer la música, i com molt be diu el company que ha parlat abans eixes desafinacions "de llibre" de les flautes son un acorde de sèptima que està escrit en la partitura, i el més difícil és tocar-ho com està escrit, perquè l'oida et porta a intentar afinar, i això no és el que vol l'autor, i això és el que van aconseguir molt bé les flautes de l'Illa.
Després, lo de passada de moda és una valoració d'ignorància musical, perquè la gran majoria de les marxes que estan composantse hui en dia no són ni la mitat d'innovadores que ho és aquesta marxa.
Respecte a l'entrada i eixida del mestre i l'uniformitat de la banda, no vull entrar en valoracions, perquè com molt be diu l'altre company això no fa que sone millor o pijor una banda, però m'agrada perquè és una manera de desmilitaritzar les bandes (no oblidem que aquest és l'oritge de les bandes de música actuals) i una manera d'aproximar-se al que es fa en el mon de la música professional (orquestres i demés) a la qual te recomane una aproximació.
Perdoneu el rollo, però encara diria més coses.... perquè eixos comentaris d'una persona externa ho entenc, però d'un músic em posen......
antitongo
Nou usuari

Ver Perfil Email
« Respuesta #10 : Enero 29, 2008, 11:09:14 »

Amics Pacorro i uno que estava allí. Veig que us heu agafat molt a pit els meus comentaris. Jo he segut sincer i he dit que no anava a ser objectiu dient que sóc de la Banda de Moixent. Podria haver despotricat baix el meu seudònim i punto però he segut sincer. Si us ho agafeu com una ofensa potser perquè no sigueu tan "neutres". En fí, si he ofés algú demane disculpes però vullc aclarir: 1- Jo no he negat en cap moment que L'Illa siga justa guanyadora o no. Sols dic que la diferència és massa exagerada. 2- No entenc tan com vosaltres de marxes mores (pel que veig se me trata d'ignorant). Sí, teniu raó, no sóc un apassionat d'aquest tipus de música però vaig dir que PER A MI era molt monòtona i aborrida. Qualsevol obra de Bach, Beethoven o Mozart pot ser una obra maestra i resultar-li a algú aborrida no??? Depén de gustos. 3- No he dit que haja de ser el públic el que vote. No tindria sentit. Me referia a que el resultat de tantes setmanes de treball depén massa de sols tres persones. 4- Dius que vas sentir a molta gent de Moixent....no sé com se pot saber cadascú de quin poble és però dels de Moixent hi han opinió per a tots els gustos i a més jo també vaig sentir a gent que no és de Moixent dient que les bandes no guanyadores mereixien més i que l'Illa no havia sigut per a tant. 5- Tampoc he dit que anar vestits d'una manera o una altra haja de ser computable. Simplement que me pareix de poca serietat i que això de que el director vulga rebre tant d'aplaudiment me pareix excesiu. Així i tot gràcies per la teua recomanació d'aproximar-me a la música professional. La trajectòria que porta l'Illa va en eixe sentit (hi ha molt de professional, cadascún d'un poble diferent, és una banda híbrida de gent professional) però jo me sent més agust i orgullós de pertanyer a una banda plena de joves i ganes i d'haver arribat a un nivell que fins fa poc no teniem. L'oritge de les bandes pot ser tot el militar que tú vulgues però la paraula uniformitat prové precisament d'uniforme. 5- Una obra pel fet de portar més percussió no ha de ser millor però per al meu gust és més vistosa. A més la Banda de Moixent va interpretar Xilòfons i lires, fagots, dolçaines (amb la complexitat que comporta conjuntar i afinar aquestes...) 6- Jo no veig tant diferència entre els pianos de Leyenda del Cid i a més cal respectar el tempo que l'autor vol. 7- En definitiva reitere que era la meu opinió i sense ànim d'ofendre. Perquè siga músic i no siga una persona externa no vol dir que no tinga dret a expressar-me. 8- L'altre dia se me va oblidar donar la enhorabona als guanyadors així com a la Banda de Polop pel gran nivell exhibit i com no, als meus companys per la faena ben feta i haver marcat un punt d'inflexió i una actitud nova de cara al futur. Salutacions a tots/es
uno que estava alli
Nou usuari

Ver Perfil
« Respuesta #11 : Enero 30, 2008, 09:28:23 »

Amigo antitongo. Soy de Altea, trabajo en Benidorm y vivo en Polop. Tengo amigos en las dos bandas de Benidorm y en la de Polop. Por ello, quizas mi opinion no sea lo objetiva que deberia de ser. Lo que pasa es que se de buena tinta lo mal que lo han pasado los de l’Illa desde el dia de su fundación. No todo el mundo los entendia y se metian con ellos constantemente. En su dia, no recibieron muchos apoyos de nadie. Les ha costado mucho salir adelante, por eso me duele que les ataquen. Puedo decirte que es una piña de amigos apasionados por la música, aunque sean de varios pueblos. Musicos profesionales solo tienen 3 (si mis calculos no fallan), lo que pasa es que son todos bastante “Maxuxos” y eso si, experiencia no les falta, estan curtidos en muchas batallas. Tienen unos criterios muy peculiares sobre lo que es una banda de música y son fieles a ellos, eso es todo.

Yo tampoco queria ofenderte, disculpa si ha sido asi
Pacorro
Nou usuari

Ver Perfil
« Respuesta #12 : Enero 30, 2008, 09:51:33 »

Bon dia!!
Jo tampoc volia ofendre al company de Moixent, mai res mes lluny de la meua intenció!!
però com li passa al company d'Altea, Jo soc de Sella i treballe a Benidorm, i tinc bons amics a les bandes de l'Illa i de Polop, que per cert el mestre de la banda de Polop és de Sella i dos dels reforços que portava també. Però bé, el que volia dir és que conec molt bé la història de l'illa (jo era de la unió musical de Benidorm quan l'illa es va fundar) i es de veres que ho han passat molt mal, que els han atacat moltíssim, amb desqualificacions personals i públiques, que no han tingut ni tenen pràcticament cap suport....
O vos pareix lògic que una banda que té tan sols 10 anys, que ha guanyat els 4 certàmens que ha concorregut, que ha gravat 4 Cd (3 editats, i 1 que encara estan esperant a vore si poden editar-lo), que ha sigut convidada a festivals de molt de prestigi a l'estranger, que organitza un Festival Internacional de Bandes, ha realitzats cursos de Direcció d'orquestra i banda, que es molt reconeguda per fora, que fan...... (podria estar tot el dia), i a Benidorm pareixen proscrits.....
Per això em dona molta ràbia que els critiquen, però amic mai res mes lluny de la meua intenció que te sentires ofés, disculpa altra vegada si això ha passat. Giñar
altea

Ver Perfil
« Respuesta #13 : Enero 30, 2008, 01:09:24 »

en cuanto a la obra obligada, es posible que la tocaran mas fuerte que vosotros, pero tambien más piano cuando se requeria. en cuanto a la velocidad, es de agradecer que la tocaran un poco mas rapidito, porque, menudo "TOTXO" de marcha, demasiado repetitiva. no me gusto nada.

Jo només volia dir que es normal que de l'obra obligada no es puguera "traure massa" i fer molta música, ja que no hi ha que oblidar que no va guanyar el 1r premi al concurs de música festera, sinó que va guanyar l'accèsit. El 1r premi va quedar desert. Per això, no tenia massa sentit que un obra no tinguera la calitat suficient per a guanyar un primer premi però sí que la posaren com a obra obligada a un certamen :S
En fi, en futures edicions, crec que deurien de revisar això. Que si el concurs d'Altea queda desert, buscar un altra obra. Si ho fan per ahorrar-se 4 euros, pues que agarren qualsevol altra que hi haja per ahí, no cal que siga un encàrrec.
save_the_music
Nou usuari

Ver Perfil
« Respuesta #14 : Febrero 02, 2008, 01:26:08 »

Hola a tots!
Sols vull expresar les meues reflexions, sense ganes d'ofendre a ningú:
Enhorabona a les tres bandes per la participació i per l'espectacle oferit.
L'illa va interpretar de manera impecable el pasdoble de presentació, la veritat m vaig quedar impresionat. Però despres al escoltar l'obra obligada crec que van decaure en afinació sobretot, crec que el flautí havera estat millor tacet. De l'obra lliure no puc opinar perquè no la conec, si que semblava prou complicada, en aquesta crec que els clarinets van sortir del pla sonoro de la banda, massa fort.
La banda de Polop no la vaig escoltar, pels comentaris que he sentit, van tocar massa fort, al menys l'obra obligada amb solo de bombo.
Jo sóc membre de la banda de Moixent i crec que el repertori escollit per aquest event ha estat el millor de les tres bandes. kafhaja es un obra amb gran dificultat i molt novedosa, i el pasdoble de presentació també. Crec que poques coses ens quedaven per millorar en la interpretació d'aquests.
El jurat va valorar Afinació, Interpretació, Sonoritat ... i dificultat de l'obra lliure. Espere i crec que aquest últim haja sigut el criteri que explica la diferència de punts entre l'illa i Moixent. Pense que l'obra lliure que va interpretar L'Illa tenia més dificultat que Kafhaja.
I si algú ha vist l'acta, hi ha per a morir-se de la bergonya, quina ... de acta va fer el jurat. Es van limitar a donar unes puntuacions generals. Crec que haurien d'aver facilitat la puntuació per cada criteri, obra i membre del jurat. I després treure una valoració i conclusions generals, per entendre el perquè del resultat final i no divagar i generar polèmica.

En definitiva crec que la diferència entre l'Illa i Moixent no ha estat l'adequada, però es mereixia guanyar, i el jurat s'ho havera tingut que currar més, menuda ... d'acta, quina bergonya!.

Salutacions.
mestre
Nou usuari

Ver Perfil Email
« Respuesta #15 : Febrero 07, 2008, 12:37:07 »

ganó la mejor...y polop fue la menos buena...porque todas rayaron a gran nivel.
en cuanto a la marcha obligada, si que se le podía sacar partido...de hecho l´illa lo hizo.
meloman

Ver Perfil
« Respuesta #16 : Febrero 27, 2008, 09:51:09 »

I que hi ha de la marxa obligada?, poden fer estes artimanyes i quedar impunes? Em pareix lamentable lo que ha fet este home. Ademes, que la melodia es igual que La Neta del Manyà, canviant unes notetes, la ritmica es la mateixa...
Páginas: [1]
Imprimir
Ir a: