Jo vaig estar-hi al certamen. Crec que la banda d'Ador és la justa guanyadora i vull donar-los l'enhorabona. La qüestió de puntuacions si vols és dicutible, sobretot si la diferència de les dos és de mig punt.
Dius que la interpretació dels Djinns dels d'Ador s'allunya de la partitura... en quin sentit? perquè crec recordar que els dels Genovés no feren servir el Pal de Plutja (que si estava a la partitura), i tantmateix tampoc interpretaren els "Ooooohhh" (sonido gutural grave, sólo los hombres), amb el que el compositor volia fer referència als esperits de desert que representen els Djinns, i encara més, els d'Onil això si que ho feren. Llavors qui s'allunyà de la partitura?
La interpretació ja ho deixe per al jurat, en el meu coneixement considere que Genovés realitzà una interpretació massa agressiva en ambdues peces, deixant-se els moments suas o misteriosos, mentre que Onil simplement va nadar i guardar la roba, amb una interpretació massa blaneta. Els d'Ador feren el terme mig, amb una interpretació atrevida i amb una rítmica espectacular (sobretot l'obra lliure) i que, pel que semblà agradà més.
Sols és l'opinió, i de tota manera, el resultat d'un certamen, premis apart, sempre és el pos que deixa a les societats, ja que les fa créixer i millorar.
Enhorabona als d'Ador i ànim als de Genovés i Onil.
Salut.
[/quote]
Aquí te dejo el enlace de la actuación de la banda de Genovés. Puede que estuvieras en el certamen pero se te escaparon algunas cosillas...(sin animo de ofender, claro)
Por cierto, un sonido gutural es el que se produce con la glotis por lo tanto lo de pronunciar cualquier vocal no queda muy gutural que digamos. Y otra cosa, no se si viste que la banda de Genovés tiene un 80% de mujeres entre su plantilla. Si pone solo hombres en la partitura es algo del compositor i por lo tanto no está asegurado su efecto.
Yo te diría algunas cosillas de la banda de Ador pero no hay ningún vídeo para corroborarlo, tal vez con ese vídeo te podría decir muchos fallos que el tribunal no vió, pero bueno.
Como bien has dicho la finalidad en un certamen no es el premio y o pienso como tu. Como ves tampoco he hablado de la banda de Onil, creo que estuvo por debajo de las demás, pero esto también es solo mi opinión!
Enlace: