Páginas: [1]
Imprimir
Compartir este tema en FacebookCompartir este tema en MySpaceCompartir este tema en Del.icio.usCompartir este tema en DiggCompartir este tema en RedditCompartir este tema en StumbleUponCompartir este tema en TwitterCompartir este tema en TechnoratiCompartir este tema en GoogleCompartir este tema en Yahoo
Autor Tema: VIII Certamen Altea la Vella  (Leído 1085 veces)
PASCUALET
Nou usuari

Ver Perfil
« : Febrero 07, 2010, 05:20:12 »

Otra vez lío con los certamenes. El pasado sabado se vió en Altea la Vella otro ejemplo de jurado, en principio imparcial, que hizo de las suyas.
Banda de Ador-190 puntos
Banda de Onil-166 puntos
Banda de Genovés-165,5 puntos
La gente que asistimos al concierto no vimos una diferencia de 30 de la banda de Ador por ningún sitio, si hubo una diferencia fue la banda de Onil que estuvo en todo momento por debajo de las otras dos agrupaciones. No hizo nada de música y se mantuvo siempre en un mdio-fuerte cómodo pero que estaba muy lejos de cualquier interpretación decente.
Dejar a la banda de Genovés la última es más que mala leche por parte del tribunal, el cual no se sabe qué criterios utilizó para su fallo.
Esto es una página más de todo el rollo certamen que las sociedades musicales van sufriendo desde hace mucho tiempo. Muchas ilusiones truncadas y muchas horas de trabajo y sacrificio mangoneadas por personas con, a lo mejor más o menos, prestigio musical pero con un nivel humano muy por debajo de lo normal. Algún día no tendrán dónde ir porqué las bandas preferirán subir el nivel musical sin el pretexto de un certamen y gastarse el dinero en una buena cena antes que en profesionales para reforzar su plantilla!
diafebus
De la marxa del centenari

Ver Perfil
« Respuesta #1 : Febrero 09, 2010, 08:19:02 »

Quines obres van tocar les bandes d'Onil i Genovés? No vaig poder assistir i no veig per ningun lloc el programa...
Adanchu
Xiula marxes quan es posa sensual

adanchu@hotmail.com
Ver Perfil Email
« Respuesta #2 : Febrero 09, 2010, 12:01:01 »

Tots sabem desde sempre que els certamens són i seràn sempre imparcials.

Mai guanya el millor ni perd el pitjor. La opinió del Jurat es la que conta, i aixó es inapelable.
Hi han moltisimes formes de interpretar un peça.
PASCUALET
Nou usuari

Ver Perfil
« Respuesta #3 : Febrero 09, 2010, 03:52:05 »

Las obras libres de las bandas fueron:
Onil: Alcoi, escata i destral de Rafael Mullor
Genovés: SAXUM del mismo Mullor
ADOR: Catarsis, de J.V. Egea Insa
Adanchu estoy de acuerdo contigo en lo esencial, hay muchas interpretaciones pero tiene que tener relación con la partitura e intentar tansmitir lo que el compositor ha pensado para su obra. Respecto a lo del jurado te diré que al final ni el público ni los músicos son tontos del todo pero...hay quien piensa que si!
vilaactual
Planeja fer-se amb el fòrum

japegojuanito@hotmail.com
Ver Perfil
« Respuesta #4 : Febrero 10, 2010, 10:12:43 »

Pense que la banda d´Ador es justa guanyadora del Certamen encara que la distància en la puntuació es pot discutir. Enhorabona als d´Ador per el bon treball.

PASCUALET
Nou usuari

Ver Perfil
« Respuesta #5 : Febrero 10, 2010, 10:41:28 »

Pense que la banda d´Ador es justa guanyadora del Certamen encara que la distància en la puntuació es pot discutir. Enhorabona als d´Ador per el bon treball.
Estoy de acuerdo contigo, pero....
Te parece que 195 sobre 200 es la puntuación adecuada? Tocaron la mejor versión de los Djinns? o te parece que Onil lo hizo mejor que Genovés?
No sé, es por comentar y esclarecer un poco el tema, hay gente que no estuvo allí y no sabe lo que pasó...
Más dudas, hay que tocar algo de Egea para ganar? porque el año pasado ya sucedió así con Ciudad de Asís! O puntua la pieza de calentamiento? En su página web Ramón Garcia se vanagloria de que su pasodoble gustó mucho al tribunal, es que a caso le ha dicho eso el tribunal y si es así, por qué?
Mi reflexión es que, posiblemente en lo esencial, los tribunales van condicionados por aspectos extramusicales como, quien dirige, cómo es el pueblo, etc y posiblemente conozcan la pieza libre, pero la obligada lo dudo mucho por la puntuación de Ador, la cual hizó una interpretación de los Djinns un poco alejada de la partitura.
vilaactual
Planeja fer-se amb el fòrum

japegojuanito@hotmail.com
Ver Perfil
« Respuesta #6 : Febrero 12, 2010, 04:11:56 »

Te parece que 195 sobre 200 es la puntuación adecuada? Tocaron la mejor versión de los Djinns? o te parece que Onil lo hizo mejor que Genovés?
No sé, es por comentar y esclarecer un poco el tema, hay gente que no estuvo allí y no sabe lo que pasó...
Más dudas, hay que tocar algo de Egea para ganar? porque el año pasado ya sucedió así con Ciudad de Asís! O puntua la pieza de calentamiento? En su página web Ramón Garcia se vanagloria de que su pasodoble gustó mucho al tribunal, es que a caso le ha dicho eso el tribunal y si es así, por qué?
Mi reflexión es que, posiblemente en lo esencial, los tribunales van condicionados por aspectos extramusicales como, quien dirige, cómo es el pueblo, etc y posiblemente conozcan la pieza libre, pero la obligada lo dudo mucho por la puntuación de Ador, la cual hizó una interpretación de los Djinns un poco alejada de la partitura.
Respecte al que dius reitere que va guanyar la banda que millor ho va fer. La distància crec que va ser excesiva i crec que els de Genovés ho feren millor que ONIL. Crec que l´elecció de la lliure va ser prou acertada i no ho dic per l´autor de l´obra. L´escrit de la web de Ramón no té autor aleshores dir que se "vanagloria" en pareix prou atrevit i més coneixent a Ramón, una persona prou sencilla i dificilment chulesca. Tal vegada la banda d´Ador amb altre director haquera guanyat ja que va fer la millor interpretació global possible respecte a les altres 2 formacions. Els certamens tenen un funcionament i mai agradaran a tots, encara que aquesta ocasió en Altea la Vella va guanyar qui realment ho va mereixer. Per cert l´interpretació de l´obligada es lliure i cada director fa l´interpretació que creu.

fagottejant
Nou usuari

Ver Perfil
« Respuesta #7 : Febrero 19, 2010, 10:30:08 »

Jo vaig estar-hi al certamen. Crec que la banda d'Ador és la justa guanyadora i vull donar-los l'enhorabona. La qüestió de puntuacions si vols és dicutible, sobretot si la diferència de les dos és de mig punt.
Dius que la interpretació dels Djinns dels d'Ador s'allunya de la partitura... en quin sentit? perquè crec recordar que els dels Genovés no feren servir el Pal de Plutja (que si estava a la partitura), i tantmateix tampoc interpretaren els "Ooooohhh" (sonido gutural grave, sólo los hombres), amb el que el compositor volia fer referència als esperits de desert que representen els Djinns, i encara més, els d'Onil això si que ho feren. Llavors qui s'allunyà de la partitura?
La interpretació ja ho deixe per al jurat, en el meu coneixement considere que Genovés realitzà una interpretació massa agressiva en ambdues peces, deixant-se els moments suas o misteriosos, mentre que Onil simplement va nadar i guardar la roba, amb una interpretació massa blaneta. Els d'Ador feren el terme mig, amb una interpretació atrevida i amb una rítmica espectacular (sobretot l'obra lliure) i que, pel que semblà agradà més.
Sols és l'opinió, i de tota manera, el resultat d'un certamen, premis apart, sempre és el pos que deixa a les societats, ja que les fa créixer i millorar.

Enhorabona als d'Ador i ànim als de Genovés i Onil.

Salut.
PASCUALET
Nou usuari

Ver Perfil
« Respuesta #8 : Febrero 19, 2010, 03:57:40 »

Jo vaig estar-hi al certamen. Crec que la banda d'Ador és la justa guanyadora i vull donar-los l'enhorabona. La qüestió de puntuacions si vols és dicutible, sobretot si la diferència de les dos és de mig punt.
Dius que la interpretació dels Djinns dels d'Ador s'allunya de la partitura... en quin sentit? perquè crec recordar que els dels Genovés no feren servir el Pal de Plutja (que si estava a la partitura), i tantmateix tampoc interpretaren els "Ooooohhh" (sonido gutural grave, sólo los hombres), amb el que el compositor volia fer referència als esperits de desert que representen els Djinns, i encara més, els d'Onil això si que ho feren. Llavors qui s'allunyà de la partitura?
La interpretació ja ho deixe per al jurat, en el meu coneixement considere que Genovés realitzà una interpretació massa agressiva en ambdues peces, deixant-se els moments suas o misteriosos, mentre que Onil simplement va nadar i guardar la roba, amb una interpretació massa blaneta. Els d'Ador feren el terme mig, amb una interpretació atrevida i amb una rítmica espectacular (sobretot l'obra lliure) i que, pel que semblà agradà més.
Sols és l'opinió, i de tota manera, el resultat d'un certamen, premis apart, sempre és el pos que deixa a les societats, ja que les fa créixer i millorar.

Enhorabona als d'Ador i ànim als de Genovés i Onil.

Salut.

[/quote]

Aquí te dejo el enlace de la actuación de la banda de Genovés. Puede que estuvieras en el certamen pero se te escaparon algunas cosillas...(sin animo de ofender, claro)
Por cierto, un sonido gutural es el que se produce con la glotis por lo tanto lo de pronunciar cualquier vocal no queda muy gutural que digamos. Y otra cosa, no se si viste que la banda de Genovés tiene un 80% de mujeres entre su plantilla. Si pone solo hombres en la partitura es algo del compositor i por lo tanto no está asegurado su efecto.
Yo te diría algunas cosillas de la banda de Ador pero no hay ningún vídeo para corroborarlo, tal vez con ese vídeo te podría decir muchos fallos que el tribunal no vió, pero bueno.
Como bien has dicho la finalidad en un certamen no es el premio y o pienso como tu. Como ves tampoco he hablado de la banda de Onil, creo que estuvo por debajo de las demás, pero esto también es solo mi opinión!

Enlace:
LOS DJINNS
fagottejant
Nou usuari

Ver Perfil
« Respuesta #9 : Febrero 19, 2010, 04:51:04 »

Pascualet, enhorabona pel curre que t'has fet amb el vídeo.

Tens tota la rao, hi ha pal de plutja (d'on jo estava me'l tapava el gong i quasi no es sent), i evident-ment del ooohh tampoc ho vaig sentir (ni jo ni la gent en la que parlàrem després).

El fet de sentir la interpretació de nou... doncs  be, per a gustos colors, a mi m'agradà més la d'Ador, llastima que no la tingues per penjar-la i sentir-la de nou.

Be, no vull entrar en una espiral de comparacions, ja que a mi hem pot semblar una cosa i a tu un altra, i per eixe motiu està el jurat.

Salut
Páginas: [1]
Imprimir
Ir a: