|
L'Alferes
|
 |
« Respuesta #20 : Septiembre 23, 2008, 01:35:42 » |
|
Que les marxes d'un mateix compositor es pareguen entre elles es normal, ara, també es veritat que hi ha compositors que sobreexploten alguns temes o ritmes. Com heu dit a altres missatges al forum, tots els compositors, fins que tenen el seu propi estil (i es quan els detectes), imiten ("no copien") els grans compositors de música festera que els agraden, igual que aquest imiten el llenguatge dels grans compositors de la literatura musical universal. Segons l'estil i la qüalitat, els músics i els festers posen en el seu lloc als compositors normalment.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vilaactual
|
 |
« Respuesta #21 : Septiembre 23, 2008, 02:49:48 » |
|
Jo vaig obrir el tema i vaig dir que vaig sentir san maior i la veia molt pareguda al honor de un caballero i no em va fer gracia ja que la segona m´agrada. Un acosa es que es parega, i altra que siga quasi similar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
felipe-bombardino
Participa plenament

Union Musical Contestana
|
 |
« Respuesta #22 : Octubre 01, 2008, 12:02:28 » |
|
jo crec que es prou normal que les obres de cada autor siguen un poc paregudes ja que cada compositor te les seues bases i formes de composar dins d´un mateix patro, em pareix pijor que s´asemblem mes les composicions de autors diferents ja que aço pot dur a confusio i malpensament independentment de que un vaja escoltat la peça del altre abans de fer la seua o no.
|
|
|
|
|
|
El alma de les festes som els musics.
|
|
|
Pau
Participa plenament

|
 |
« Respuesta #23 : Octubre 01, 2008, 11:22:58 » |
|
M'agradaria preguntar-li a jorgec quines dos marxes de blanquer te compasos iguals. si pot ser, vamos. Lo de Juventud Ibense, es un cas, i lo de Homenaje altre, però, acás es pareixen A mos pares i Als Berebers? O Bohemios del 29 i Segrelles o Homenaje? Home, i lo de Mullor, Jose Rafael o Ramón García? Tenen obres paregudes? Digueu-les per a poder defrendre més aquest tema.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
felipe-bombardino
Participa plenament

Union Musical Contestana
|
 |
« Respuesta #24 : Octubre 01, 2008, 08:02:29 » |
|
che pau, pareix que t´ha sentat mal el que diu el nostre "company" jorgec., pero lo del pasdoble homenaje del mestre ho em dit en algun post que altre, que havia tingut varios noms, que jo sapia s´anomenat: diario ciudad, los judas i homenaje, i crec que jorgec. em va dir un altre. pero no et cabreges que aço son sols comentaris del forum, ademes jo m´estime la musica del mestre com el primer. 
|
|
|
|
|
|
El alma de les festes som els musics.
|
|
|
|
|
tato
Aporta el seu gra d'arena
|
 |
« Respuesta #26 : Octubre 03, 2008, 01:46:12 » |
|
M'agradaria preguntar-li a jorgec quines dos marxes de blanquer te compasos iguals. si pot ser, vamos. Lo de Juventud Ibense, es un cas, i lo de Homenaje altre, però, acás es pareixen A mos pares i Als Berebers? O Bohemios del 29 i Segrelles o Homenaje? Home, i lo de Mullor, Jose Rafael o Ramón García? Tenen obres paregudes? Digueu-les per a poder defrendre més aquest tema.
amic pau el trombonista!, moltes salutacions pero mullor si comparem saxum en alcoi escata tenen una semblança similiar, sobretot en estructura , i en cuant a modulacions, amb variacions melodiques que s'asemblen. pd: gran pasdoble al carrer major, seguix composant perque tens molta calitat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pau
Participa plenament

|
 |
« Respuesta #27 : Octubre 03, 2008, 11:23:31 » |
|
Gràcies tato, però no se qui eres. Bé, tan sols dir-te, que l'exemple que poses de Saxum i Alcoi, Escata i Destral és comparable amb Al Primer Tró i Music i Llanero. Si, Mullor utilitza la mateixa estructura, però, crec que no són pareguts com els que s'han parlat ací.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tato
Aporta el seu gra d'arena
|
 |
« Respuesta #28 : Octubre 03, 2008, 11:39:25 » |
|
molt paregudes no pero si els fixes en el trio de les dos podras comprobar que es una variacio la una de l'altra, en referixc a saxum i a alcoi escata. un abraç pau
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vilaactual
|
 |
« Respuesta #29 : Octubre 05, 2008, 01:56:45 » |
|
pareix que la memoria la tenim un poc atrofiada, ja que critiquem que un mateix autor per pareixer ell mateix o be fer obres paregudes o inspirades en altres. el mestre carbonell te el gran pasdoble "suspiros del serpis" i també "juventut ibense" dos pasdobles identics del mateix autor (reconegut mestre) Tens raó Jorge son identiques j. ibense i s.serpis. Que decepció.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jorgec
Contribueix de tant en tant
|
 |
« Respuesta #30 : Octubre 05, 2008, 01:25:02 » |
|
no vilactual, decepció no te perque ser, ja que els comentaris i ejem, que pose es per engrandir la cultura musical que tenim i a mes el autor está en el seu dret de ferse la competancia i la copia a ell mateix si vol fero i esta es la teoría que jo defenc; ojo, que a la postre no m'agrada, pero que intente posarme en la pell d'eixos autors i comprenc pero sense agradarme. (no se si e pogut explicaro be, espere que s'antenga).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vilaactual
|
 |
« Respuesta #31 : Octubre 05, 2008, 02:02:27 » |
|
Jo quan senc 2 pasodobles que son quasi identics en fa molta pena el compositor. Si no te idees millor no sequir fent pero dedicarse a fer pasodobles o marches quasi identiques o molt paregudes baix el meu punt de vista es un error i l´autor perd mes del que es creu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pau
Participa plenament

|
 |
« Respuesta #32 : Octubre 05, 2008, 11:16:56 » |
|
Opine com vilaactual, en lo les idees, no en lo de que em fa molta pena
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AURIBA
|
 |
« Respuesta #33 : Mayo 08, 2009, 02:23:05 » |
|
Es una cosa normal, ja que cada compositor composa d'una forma i aixo es la seua senya d'identitat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|