Encuesta
Pregunta: ¿ Estàs a favor de que es facen arranjaments per a música de Moros i Cristians de música de pel·lícules, música clàssica, etc. ?
Sí, per supost - 2 (7.1%)
No, en absolut - 17 (60.7%)
En alguns casos (especifica) - 9 (32.1%)
Total de votos: 27

Páginas: [1]
Imprimir
Compartir este tema en FacebookCompartir este tema en MySpaceCompartir este tema en Del.icio.usCompartir este tema en DiggCompartir este tema en RedditCompartir este tema en StumbleUponCompartir este tema en TwitterCompartir este tema en TechnoratiCompartir este tema en GoogleCompartir este tema en Yahoo
Autor Tema: ENQUESTA: Arranjaments de música de pel·lícules, clàssica i altres  (Leído 5538 veces)
Pere
Administrador
Obliga a inventar nous rangs

Ver Perfil Email
« : Octubre 12, 2007, 06:58:07 »

Vist els arranjaments que hi ha hui en dia per a música festera tant de música de pel·lícules ("Titanic", "Caravana", "Éxodo", "La Conquista del Paraíso", etc.) com de música clàssica ("Adagio" d'Albinoni), qué en penseu d'aquesta moda? ¿Esteu a favor?
« Última modificación: Octubre 12, 2007, 06:59:40 por Pere » En línea
Carles_Clarinet
Planeja fer-se amb el fòrum

galagandearnion@hotmail.com
Ver Perfil Email
« Respuesta #1 : Octubre 12, 2007, 08:22:23 »

Crec ke no es correte del tot pero en fi....
 per a mi hi ha expcions, per exemple exodo, pero no macaba d'apanyar...
Adanchu
Xiula marxes quan es posa sensual

adanchu@hotmail.com
Ver Perfil Email
« Respuesta #2 : Octubre 13, 2007, 09:38:16 »

Jo estic totalment en contra.
On esta la fantasia i els sentiments del compositor?
Danill
Nou usuari

Ver Perfil Email
« Respuesta #3 : Octubre 23, 2007, 12:49:01 »

YO he votado las excepciones, ya que hacer arreglo de adagios... pero por ejemplo los piratas del caribe o algo de eso, pos si Sonreir
Jordi
Visitante

Email
« Respuesta #4 : Octubre 23, 2007, 02:50:52 »

NO ESTA MAL HACER ARREGLOS O VERSIONES DE OTRAS OBRAS; Y SOBRE LA FANTASÍA DEL COMPOSITOR DECIR QUE NADIE, ES DECIR, NINGÚN COMPOSITOR ESTÁ DEL TODO LIBRE A LA HORA DE COMPONER, PORQUE PARA SACAR ALGO DE TU CABEZA, 1º DEBES METER ALGO; PRIMERO ESCUCHAS MUCHA MÚSICA Y LUEGO TE SURGEN LAS IDEAS Y DICHAS IDEAS SON VARIACIONES E INSPIRACIONES EN MELODÍAS QUE YA CONOCES; DE AHÍ QUE UN MISMO COMPOSITOR PASADO UN TIEMPO, SUS OBRAS SE PAREZCAN ENTRE SI, POR EL ESTILO Y POR EL "POZO" DE DONDE SALEN SUS IDEAS.
POR LO TANTO, PRACTICAMENTE, TODA LA MÚSICA ACTUAL, ES VERIONES E INSPIRACIONES DE LAS PRIMERAS COMPOSICIONES.
Adanchu
Xiula marxes quan es posa sensual

adanchu@hotmail.com
Ver Perfil Email
« Respuesta #5 : Octubre 23, 2007, 10:38:11 »

Lo que digues Jordi, la meua opinió es que no es deurien fer arranjaments.
No li done cap excepció a cap, ni a exodo ni a caravana, NI A TORTOSA! (Per lo original, estic content en ell)
moropercu
Premi Euterpe

Ver Perfil Email
« Respuesta #6 : Octubre 25, 2007, 03:02:07 »

Jo he votat que sí, segons quins casos.
D'una banda és el mateix que fem en les xarangues a l'hora de fer un arranjament.
D'altra banda és furtar una música d'un lloc per adaptar-la; és un poc el mateix sentiment que teníem molts festers amb el famós "Chocolatero" del King Africa. La gent vol escoltar un  tema, per ballar, o per escoltar-lo simplement.
« Última modificación: Diciembre 12, 2007, 08:17:33 por moropercu » En línea
diafebus
De la marxa del centenari

Ver Perfil
« Respuesta #7 : Febrero 04, 2008, 05:46:59 »

Jo he votat que no. Una cosa es tocar arranjaments de cançons famoses en xaranga, per a poder ballar-les i tal...i altra fer arranjaments de cançons (o altres obres) en música festera, un gènere original que no necessita d'arranjaments. No sé, lo de la xaranga és diferent, ja que la xaranga en sí no es un gènere.
Altra pregunta seria si vos pareix bé que es facen arranjaments de música festera en xaranga (el típic sisco tocat en ritme de xaranga).
jmira
Moderador
Trau missatges de baix les pedres

jose_umb_mira_74@hotmail.com
Ver Perfil WWW
« Respuesta #8 : Febrero 05, 2008, 03:31:52 »

La primera noticia que tinc de tocar alguna marxa en xaranga.....

Jo he sentit en callosa el Evangelista (marxa de processo) en marxeta...i quedava bonica,jajajaj.

El composar es tant escriure com borrar

http://www.blorgia.com
diafebus
De la marxa del centenari

Ver Perfil
« Respuesta #9 : Febrero 05, 2008, 08:40:46 »

La primera noticia que tinc de tocar alguna marxa en xaranga.....

Jo he sentit en callosa el Evangelista (marxa de processo) en marxeta...i quedava bonica,jajajaj.

Jo he sentit Nuestro Padre Jesús en ritme de swing (lo típic), i encara que queda guay (sobretot perque quan estás de festa casi tot et dona igual xD) si ho penses es un poquet estúpid. Cada cosa deuria de tocar-se en el seu àmbit. A que en una processó no quedaria bé tocar "Que rico el mambo"?
jmira
Moderador

Ver Perfil WWW
« Respuesta #10 : Febrero 05, 2008, 08:47:59 »

Ací tenim un clar ejemple molt recent.

Podem comprovar com L'Ateneu Musical de Cocentaina interpretava en Bocairent La Marxa Radeztky. La primera constància que tinc de tal arranjament, pero també criticar, que, a vegades els encarregats de fer els programes festers, fan bones errates per una falta de consulta. En lloc d'assegurar-se van posar que era l'Ateneu Musical qui ho interpretava, pero realment era la Unió Musical de Cocentaina qui ho feia. Per favor, les bandes tenim el nostre orgull, i ens agrada que sapiguen en cada moment quina banda es la que està tocant.
« Última modificación: Febrero 05, 2008, 08:55:05 por jmira » En línea

ximet
Participa plenament
*

Ver Perfil Email
« Respuesta #11 : Febrero 05, 2008, 10:54:04 »

Jo done fe de que era la Unió la que tocava la marxa Radetzky.. tela, no se si era un arranjament o la marxa tal qual, però realment quedava prou com el cul i els de la Unió eren els primers que tocaven un poc "cohibits"... aixina no es disfruta en una entrà!!

Respecte als arranjaments de Bandes Sonores... no ens toca prou els ous (almenys a mi) que Paquito el Chocolatero s'utilitze en anuncis de birra i la cante "king" africa??? pues tot son arranjaments. Pense que no hi ha res millor per a un compositor que poder expressar tot el que porta dins i ferho per exemple en forma de marxa mora, pasdoble... sincerament... li tallaria les pilotes a Mr. Titanic, el ultimo Mohicano, La Misión, podria fer tambe un arranjament de la Abeja Maya, Doraemon..
« Última modificación: Febrero 05, 2008, 11:01:51 por ximet » En línea
jmira
Moderador

Ver Perfil WWW
« Respuesta #12 : Febrero 06, 2008, 02:57:49 »

Gaudiu de lo be que queda.

Personalment, respete pero no compartisc. No m'agrada com queda.

PD: Gracies Ximet per haver-me facilitat la direcció. Lengua

jordimoro
Premi Euterpe

Ver Perfil Email
« Respuesta #13 : Febrero 22, 2008, 02:17:34 »

La resposta es no. Per a mi no pasen de ser plagios... i diuen que els plagios sols són permesos quan maten a l'original. L'unic exemple Exodo. Crec que la versió de marxa mora de Enrique Castro Gamarra és millor que la partitura original de Ernst Gold. El plagio ha matat a l'original...

Primer la Festa que els mobles
AURIBA
Planeja fer-se amb el fòrum

Ver Perfil
« Respuesta #14 : Febrero 28, 2008, 07:21:03 »

El meu vot es que no, ja que crec que la música festera es un genere lo suficient ampli i de calitat, que no necesita nutrir-se de arrenjaments de peces que no tenen res que veure en aquestes festes, com poguera ser "Titanic" o "El último mohicano" (axo es per a charangues en les cabiles, no per a una entrà o concert de música)
Baix el meu punt de vista, on estiga una peça inédita que es lleven tots els arrenjaments que pugen fer.
moixent
Nou usuari

Ver Perfil Email
« Respuesta #15 : Abril 21, 2009, 06:25:41 »

no m'agraden

Exodo es increible, es l'excepcio que confirma la regla
Denizquiran
Dels veterans del fòrum
**

Ver Perfil Email
« Respuesta #16 : Abril 26, 2009, 01:14:03 »

Uno no és partidari de prohibir: que cadascú faça lo que puga i vullga. Pero llevat de ÉXODO i alguna interpretació de LAWRENCE D'ARABIA, cap arranjament pot equiparar-se a una mm o una mc, ja soles perque unes estan pensades per a la festa i les altres per a la película en qüestió. Ademés, si em donen a triar entre una adaptació i una mm original, es que no hi ha color...

També és cert que no tots pensen com jo i que hi ha gent que si puguera eixiria en la cançó de l'estiu. La festa no és soles música, encara que per a nosaltres és lo mes important i ja la música te "vida pròpia"... Ahí està la vostra faena, senyors musics, la de aconsellar sabiament (perque vosaltres sou qui sabeu) al fester i la d'este deixar-se aconsellar, encara que al final "el cliente siempre tiene la razón".

Debat interesant sense dubte
Pere
Administrador
Obliga a inventar nous rangs

Ver Perfil Email
« Respuesta #17 : Septiembre 07, 2010, 09:46:48 »

Rescatant el tema, ací una nova "joya" per a la colecció Labios sellados

MOROS ELDA 2009 FANFARRIA ZINGARA (THE FINAL COUNTDOWN)
Páginas: [1]
Imprimir
Ir a: